مهد کودک کاملیا در تهرانپارس فلکه دوم تهرانپارس

مهد کودک کاملیا در تهرانپارس فلکه دوم تهرانپارس

مهد کودک کاملیا با مجوز رسمی از بهزیستی استان تهران ،شهر تهران در منطقه چهار تاسیس گردیده است. اگر چنانچه به دنبال مهد کودک خوب در محدوده تهرانپارس هستید حتما از این مهد کودک نیز بازدید به عمل آورید.

فلکه دوم تهرانپارس-ابتدای خیابان جشنواره-بین خ میرزازاده و خ سجده ای شمالی-پلاک ۱۶۳
نام مدیر:
ندا مرادی
مجوز:
بهزیستی
ساعت کاری
۰۶:۳۰ صبح الی ۱۸:۰۰ غروب
معرفی مهدکودک / موسسه

 

ویژگی های یک مهدکودک خوب کدام است؟

مهدکودک اولین قدم در سفر آموزشی کودکان محسوب می شود و این مطمئنا یک زمان حیاتی برای کودکان خواهد بود. چرا که در محیط مهد کودک آنها یاد می گیرند اجتماعی شوند. مهارت های شناختی خود را در این محیط ایده آل توسعه دهند و دنیای اطراف خود را بهتر کشف کنند و بشناسند. پس، انتخاب یک مهدکودک خوب و مناسب که محیطی را برای یادگیری و رشد کودکان فراهم کند بسیار ضروری است. 

 رویکرد مهد کودک باید کودک محور باشد

یک مهدکودک خوب و ایده آل می بایست رویکردی کودک محور داشته باشد. در چنین محیطی تمرکز اصلی بر نیازها و علایق کودکان است. برنامه درسی در مهد کودک باید به گونه ای طراحی شود که نیازها و توانایی های هر یک از کودکان را برآورده کند. مربیان می بایست برای مشاهده و همچنین درک سبک یادگیری هر کودک آموزش دیده باشند و فعالیت های مناسبی را به آنها ارائه دهند که باعث رشد آنها شود.

وجود محیطی ایمن و پرورشی در مهد کودک

وجود یک محیط امن و پرورشی برای کودکان خردسال در مهد کودک بسیار لازم و ضروری است. کودکان باید برای یادگیری و همچنین اکتشاف در محیط مهد کودک احساس امنیت کامل کنند. یک مهدکودک خوب باید اقدامات ایمنی کافی مانند ورودی های امن، اعلام حریق، جعبه کمک های اولیه و غیره را در اختیار داشته باشد. کلاس درس باید تمیز، روشن و دارای تهویه مناسب با مبلمان و تجهیزات مناسب سن کودکان باشد.

در مهد کودک باید یادگیری مبتنی بر بازی حاکم باشد

یادگیری مبتنی بر بازی روشی موثر برای آموزش کودکان خردسال است. زیرا این شیوه به آنها این امکان را می دهد تا از طریق اکتشاف و کشف بیشتر یاد بگیرند. یک مهدکودک خوب باید برنامه درسی مبتنی بر بازی برای کودکان تدارک ببیند که شامل فعالیت هایی مثل قصه گویی، موسیقی، هنر، نمایش، بازی در فضای باز و غیره باشد. تمامی این فعالیت ها به رشد خلاقیت، تخیل، مهارت های اجتماعی، مهارت های زبانی و توانایی های فیزیکی کودکان کمک شایانی خواهد کرد.

حضور مربیان  واجد شرایط در مهد کودک

حضور مربیان واجد شرایط برای ارائه آموزش های با کیفیت در مهد کودک ضروری است. یک مهدکودک خوب باید مربیانی داشته باشد که آموزش ها و دوره های لازم برای کار با کودکان خردسال را پشت سر گذاشته باشند و از تجربه کافی در این زمینه نیز برخوردار باشند. مربیان می بایست صبور، دلسوز و مهمتر از همه مشتاق آموزش کودکان خردسال باشند تا بتوانند یک محیط یادگیری مثبت در کلاس درس خود ایجاد کنند.

میزان مشارکت والدین در امور مهد کودک باید در سطح ایده آل باشد

میزان مشارکت والدین برای موفقیت آموزش کودکان در مهد کودک بسیار مهم است. مطمئنا این والدین هستند که مراقبان اصلی فرزندان خود در خانه هستند. بنابراین یک مهدکودک خوب باید سیستمی داشته باشد که مشارکت والدین را بسیار تشویق کند. مشارکت مستمر به والدین کمک می‌کند تا پیشرفت فرزندشان را بیشتر درک کنند و حمایت لازم را برای ادامه یادگیری فرزندشان در خانه داشته باشند.

نام مدیر
ندا مرادی
مجوز
بهزیستی
ساعت کاری
۰۶:۳۰ صبح الی ۱۸:۰۰ غروب
مساحت
۵۰۰ متر فضای آموزشی ، شامل پنج کلاس و آشپزخانه ، سرویسهای بهداشتی متناسب با کودکان

افزودن دیدگاه جدید