دانشگاه کودکان در تهرانپارس

دانشگاه کودکان در تهرانپارس
دانشگاه کودکان در تهرانپارس
دانشگاه کودکان در تهرانپارس
دانشگاه کودکان در تهرانپارس
دانشگاه کودکان در تهرانپارس
دانشگاه کودکان در تهرانپارس
دانشگاه کودکان در تهرانپارس

دانشگاه کودکان در تهرانپارس

دانشگاه کودکان یکی از محیط های ویژه استعدادیابی و شناسایی و درمان اختلالات در کودکان است. در این مرکز، کودک در محیطی غنی از بازی هایی از پیش تعیین شده قرار می گیرد و هر طوری که دوست دارد بازی را به پیش می برد، مربی نیز در این سناریو مداخله گر نیست و تسهیل کننده مسیر بازی کودک است.

تهرانپارس - دلاوران - تکاوران جنوبی - خیابان پوازی - پلاک ۱۲
نام مدیر:
سیما محسن زاده موسس، سپیده امیر نکویی مدیر
معرفی مهدکودک / موسسه

دانشگاه کودک یکی از ویژه ترین محیط های آموزش و پرورش کودکان در تهرانپارس است، برای کسب اطلاعات توضیحاتی در قیمت زیر آورده شده است.

یکی از اهداف اصلی دانشگاه کودک، آموزش و پرورش کودکانی شاد و خوشحال است، برای رساندن کودکان به این مقصد باید مسیری هموار برای آن ها فراهم کرد. یافتن مسیر از طریق استعدادیابی و هموار کردن مسیر با شناسایی و درمان اختلال های کودکان صورت می پذیرد.

استعدادیابی کودکان و پرورش هوش های چندگانه کودکان

شناسایی استعدادهای نهفته، توانایی های منحصر بفرد و هوش برتر کودکان می تواند بر آینده شغلی و اجتماعی تاثیر گذار باشد. حتما دیده اید که برخی هوش کلامی قدرتمندی دارند و گروهی نیز با داشتن استعداد نهفته در موسیقی می توانند آثار شگرفی را بر جای بگذارند.

بنابراین مسیر شغلی تمامی کودکان یکسان نیست و باید آموزش متناسب با موهبت های درونی، علاقمندی و استعداد صورت گیرد، مطمئناً بازدهی دوچندانی نیز به همراه دارد.

استعدادیابی اصولی همچون نقشه راهی می تواند به رمزگشایی از نقاط قوت و ضعف کودکان کمک کند علاوه بر آنکه مسیری را برای تقویت توانمندی صورت می دهد.

پس از مطرح شدن نظریه هوش های چندگانه در سال ۱۹۸۳ توسط گاردنر مشخص گردید که تمامی افراد، توانمندی های یکسانی ندارند و باید پذیرفت که حداقل یک هوش برتر در هر شخص، وجود داشته که در صورت تقویت می‌تواند نتایج شگرفی را به همراه داشته باشد.

آلبرت انیشتین نیز معتقد بود که تمامی افراد نابغه هستند اما اگر یک ماهی را بر اساس توانایی در بالا رفتن از درخت، قضاوت کنید، در تمامی زندگی خود فکر می‌کند که احمق است.

شناسایی استعداد ها نه تنها دستیابی به اهداف را با چالش کمتری همراه می کند بلکه پشت سر گذاشتن مراحل مختلف دستیابی نیز با انگیزه دوچندانی همراه خواهد بود.

در عوام اصطلاحی به نام، نابغه زیاد به گوش می رسد که معمولاً افرادی را با استعداد های برجسته در زمینه‌های هنری به ویژه شعر و موسیقی، معرفی میکند. در گذشته این گروه متمایز از سایر کودکان در نظر گرفته می‌شدند.

حال با شناخت بهتر نظریه هوش های چندگانه می‌توان انتظار داشت، خانواده‌ها نیز برای شناخت توانمندی ذاتی فرزندشان گامی درست بر دارند. اصلی ترین هوش های چندگانه شامل:

  • هوش بصری فضایی
  • هوش کلامی زبانی
  • هوش منطقی ریاضی
  • هوش جنبشی حرکتی
  • هوش موسیقیایی
  • هوش درون فردی
  • هوش میان فردی
  • هوش طبیعت گرا

تمامی افراد با هوش های چندگانه، متولد می شوند و باید پذیرفت سطوح مختلفی از توانمندی وجود دارد. به نظر می‌رسد حداقل یک و یا تعداد کمی از این هوش ها در سطح بالاتری قرار دارند اما در صورت پرورش آنها می توان نتایج شگفت آوری را شاهد بود.

داشتن استعداد تنها شرط موفقیت نیست در صورت عدم پرورش، نمیتوان ارزشی برای آن، قائل شد. در نظریه هوش های چندگانه، بیان می شود که قدرت ذاتی هر فرد، متفاوت است که برای کسب مهارت با چالش کمتری مواجه خواهد شد. به طور مثال برخی استعداد ویژه‌ای در زبان و موسیقی دارند اما گروهی ممکن است توانمندی ذاتی آنها در هوش بین فردی باشد.

استعدادیابی اصولی کمک می کند نه تنها بتوان به شاخصه‌هایی درونی دست یافت بلکه با کمکی مسیر درست، نقاط قوت ارتقا یابد و مانع هدر رفت استعدادهای ذاتی شد.

علاقمندی و استعداد، اگر در یک سو باشند، کودک هرگز با مشاهده موانع تسلیم نمی شود و آگاهانه بر آنها غلبه می کند. در واقع استعدادیابی را باید مسیری توصیف کرد که نیروی عظیمی به کودک می دهد تا هوشمندانه برای تصاحب اهداف و توانمندی خود تلاش کند، مطمئناً نتایج آن برجسته خواهند بود.

نحوه انجام استعدادیابی در دانشگاه کودکان

حال که با اهمیت استعدادیابی بهتر آشنا شده اید، درک میکنید که همچون نقشه راهی میتواند آینده شغلی و اجتماعی کودکان را بهتر ترسیم کند. خوشبختانه در دانشگاه کودکان، جدیدترین متد ها استفاده می شوند تا فرزندان شما بتوانند در آفرینش توانمندی های ذاتی، موفق ظاهر شوند. 

بازی های از پیش طراحی شده بر اساس هوش های چندگانه میتواند شور و شوق را حفظ کند تا بدون آموزش مستقیم و در محیطی غنی از ایده های جذاب، به رمزگشایی نقاط ضعف و قدرت کودکان نیز بی‌انجامد .

مربیان در جایگاه پشتیبان، قدم به قدم کودکان را همراهی می‌کنند تا بدون بی نظمی و آشفتگی سرمایه‌گذاری بر موهبت های درونی و استعداد را ممکن کنند. مطمئنا فضای خشک آموزشی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد علاوه بر آنکه لذت واضح را نیز کاهش می‌دهد که می تواند همکاری کودک را به صفر برساند.

مربیان دوره دیده که سابقه دانش و تجربه بالایی دارند، برای ارزیابی دقیق، تمامی رفتارهای کودک را در زمان اجرای بازی های مختلف به ثبت می رسانند علاوه بر آنکه جهت روشن سازی مهارت حرفه ای، دسته بندی در هوش های چندگانه صورت میگیرد.

جمع بندی: استعدادیابی را می توان ابزاری تاثیرگذار ترسیم کرد که با سرمایه گذاری اصولی، سرنخ‌هایی از توانمندی و هوش برتر کودکان را صورت می‌دهد که می توان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را به دلیل تسهیل و اصلاح مسیر آموزشی انتظار داشت. در نهایت به لمس احساس خوشبختی می‌انجامد.

درمان اختلال در کودکان

شداید و سختی های مسیر آموزش، گاه به دلیل درگیری با اختلالات ذاتی دو چندان می شوند. بسیاری از این مشکلات در اثر توارث ایجاد می شوند که میتواند نه تنها موانعی را برای درک کودکان از ماهیت خود و ارتباطات صورت دهد بلکه بن بست های آموزشی را نیز تحمیل کند.

به طور مثال کودکی را تصور کنید که با داشتن استعداد چشمگیر در موسیقی می‌تواند تبدیل به یکی از نخبگان هنر شود اما درگیری با اختلال عدم تمرکز دغدغه هایی را تحمیل کرده است. مطمئناً یادگیری الفبای موسیقی، چندان ساده نخواهد بود علاوه بر آن که کسب دانش در این هنر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حال بهتر درک می کنید که اگرچه استعداد یابی می تواند سکوی پرتابی برای خلق توانمندی های متفاوت باشد تا سرانجام احساس خوشبختی و شادکامی نیز به دست آید اما درگیری با اختلالات مختلف، می‌تواند دست انداز هایی را در این جاده بی انتها تحمیل کند که در نهایت فرد، سرخورده و معلول کسب دانش را رها کند.

شناسایی اختلال و انتخاب راهکار درمانی موثر می تواند دریچه ای را برای کودکان باز کند که در فراگیری دانش و خلق نتایج با مشکلات کمتری مواجه شوند.

کادر آموزشی دانشگاه کودکان با تسلط بر زیر و بمی چنین مشکلاتی همواره جزئیات رفتاری را ثبت و ضبط کرده و به اطلاع خانم محسن زاده و امیر نیکویی می رسانند که با داشتن کوله باری از تجربه و دانش، همراه با خانواده ها برای رهایی از مشکلات جلسات درمانی مدون و منسجمی را صورت می دهند.

سخن موسس و مدیر مهد کودک

شوق و انگیزه آموختن در دانشگاه کودکان، همواره به عنوان یک اصل مهم پیگیری می‌شود تا تمامی افراد بتوانند جایگاه ارزنده‌ای را در زندگی اجتماعی و شغلی تصاحب کنند. تمامی کادر آموزشی به خوبی از تاثیر شناسایی استعداد در سنین طلایی کودکی و پیش دبستانی آگاه هستند و از عناصر تکنولوژی و ایده های خلاقانه استفاده می کنند تا نه تنها بازدهی بالاتری را شاهد بود، بلکه بتوانند مسئولیت خود را به بهترین نحو انجام دهند، بی جهت نیست که می توان انتظار کسب مهارت های مختلف همراه با رضایت و حس شادی را نیز داشت.

آموزش مفاهیم از نقطه صفر اگرچه دستیابی به نتایج را ممکن می‌کند اما زمانی می توان تجربه لذت بخشی را انتظار داشت که حس رضایت و خوشحالی نیز باشد. تیم دانشگاه کودکان همواره آموزش کامل و بی نقصی را ارائه می‌کند تا در مسیر کسب رشد و پرورش مهارت تجربه لذت بخش نیز وجود داشته باشد.

حضور روان شناسان و مربیان دوره دیده در تیم متخصص دانشگاه کودکان، می تواند نشان از کیفیت آموزش باشد. در ادامه به چند مورد از خدمات اشاره شده است:

  • استفاده از آموزشات نوین و خلاقانه مبتنی بر یادگیری کودکان
  • استعدادیابی و پرورش توانمندی کودکان
  • تخصصی ترین مرکز آموزشی شرق تهران
  • کسب دانش و مهارت در محیط دلپذیر
  • رمزگشایی از استعدادها و توانمندی های شخصیتی کودکان همراه با روانشناسان خبره
  • پذیرش گروه سنی ۳ تا ۶ سال
  • حضور در جلسات مشاوره و روانشناسی کودکان
  • امکان حضور در کارگاه های تخصصی روانشناسی برای خانواده ها و کودکان
  • امکان حضور در کارگاه های نجاری، تخلیه خشم و حل مسئله برای گروه کودک
  • حضور در کارگاه های تاثیر گذار مادر و کودک

استعدادیابی تنها جنبه تجملاتی ندارد بلکه می‌تواند دوران طلایی کودکی را به عنوان سکوی پرتابی جهت کسب توانمندی در آینده شغلی و اجتماعی، ترسیم کند، بی جهت نیست که در این مجموعه، پرورش ذهن و ایجاد زیرساخت‌های آموزشی، بهبود توجه و تمرکز، ارتقای مهارتهای فنی و آموزشی، یادگیری غیرمستقیم و انتقال اطلاعات و ثبت مفاهیم به صورت اصولی در ذهن ناخودآگاه کودکان پیگیری می شود.

نام مدیر
سیما محسن زاده موسس، سپیده امیر نکویی مدیر

افزودن دیدگاه جدید