مهدکودک همبازی در تهرانپارس

مهدکودک همبازی در تهرانپارس

مهدکودک همبازی در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت ۱۵۰ نفر در محله تهرانپارس با رویکرد انسان گرا و اموزش با سبک مونته سوری و والدورف آغاز به کار کرد.

تهرانپارس، پایین تر از فلکه اول، ۱۲۸ غربی، بین علیپور و داوری، کوچه باقر آذری، پلاک ۱۰۳
نام مدیر:
محبوبه کتابچی
ساعت کاری
۷ تا ۱۸
معرفی مهدکودک / موسسه

مهدکودک همبازی در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت ۱۵۰ نفر در محله تهرانپارس با رویکرد انسان گرا و اموزش با سبک مونته سوری و والدورف آغاز به کار کرد.

کلاس های مهدکودک همبازی

لاین phytology (زیست شناسی گیاهی) : شامل کاشت گیاه و گل بررسی روند تغذیه و رشد گیاهان و مباحث مربوط به چرخه زیست گیاهی است .فواید این کار شامل افزایش مسئولیت پذیری استکودکان با نگهداری از گیاهانی که کاشته‌اند حس مسئولیت پذیری را یاد می‌گیرند و چون این گیاهان حاصل دسترنج خودشان است همواره با کمال دقت از آن‌ها مراقبت میکنند. همچنین باعث افزایش‌صبر٫افزایش قدرت درک و فهم٫افزایش اعتماد به نفس ٫ افزایش فعالیت فیزیکی٫افزایش خلاقیت و تشویق به مصرف میوه و سبزیجات میشود.

لاین play house (خانه بازی ) :فضای طراحی شده و امن برای بازی کودکان و تخلیه انرژی شامل وسایل بروز از جمله ترامپولین ٫ ماشین ریلی ٫ سرسره و... است. بازی‌های گروهی در خانه بازی نقش به سزایی در کمک به رشد خلاقیت کودکان دارند و کودک در نقش‌های متفاوت تجربه‌های جدیدی را کسب می‌کند و حس مسئولیت پذیری در او افزایش می‌یابد که به رشد مهارت‌های کودک بسیار کمک می‌کند. بازی می‌تواند به تقویت رشد مغزی و پرورش هوش کودک نیز کمک کند تا بتواند بهتر انرژی خود را بیرون بریزد.

لاین English class (کلاس زبان انگلیسی) در این کلاس سیستم برد هوشمند پرده نمایش و پروژکتور طراحی شده است و کودکان در این سیستم به صورت غیر مستقیم زبان می آموزند.

لاین Creative show (نمایش خلاق) در این لاین پرده نمایش و صحنه تئاتر و دکور تئاتر چیده شده است نمایش خلاق در واقع یک بازی وانمودی است که در آن کودک نقش یک شخص، حیوان یا حتی یک موجود خیالی را بر عهده می‌گیرد. سناریویی را ایجاد می‌کند و آن را به شکلی خلاقانه ادامه می‌دهد. در این میان، کودک کارهای خاصی را انجام می‌دهد، مسئولیت‌هایی را بر عهده می‌گیرد و احساسات و نگرانی‌های خود را ابراز می‌کند.

لاین kids gym (باشگاه کودک) در این لاین مربی تخصصی فدراسیون ترکیبی از حرکات نینجا و ژیمناسیک و انعطاف بدن را با کودکان کار میکند و این فعالیت رشد جسمی و ذهنی را تقویت می کند٫ باعث فعال ماندن و ارتقای سلامت جسمانی میشود٫باعث از بین رفتن اختلالات خواب میشود همچنین باعث اکسیژن رسانی٫تقویت عملکرد قلب٫بهبود وضعیت بدن ٫کاهش چربی و کاهش استرس میشود.

لاین cooking room (اتاق اشپزی) در این لاین وسایل و ابزار مناسب برای آشپزی کودکان فراهم شده است فعالیت‌های آشپزی برای کودکان می‌توانند هم‌زمان سرگرم‌کننده و آموزشی باشند. آشپزی نه تنها به آرامش کودکان کمک می‌کند، بلکه در رشد مهارت‌های فیزیکی، اجتماعی، ذهنی و عاطفی آن‌ها نیز تأثیر می‌گذراند. همراهی با کودکان در حین آشپزی به آن‌ها کمک می‌کند ارزش‌های کار گروهی و ارتباطی را بیاموزند. علاوه بر این نیز کودکان می‌توانند در حین آشپزی در مورد اندازه‌گیری مواد موردنیاز و برش دادن آن‌ها آموزش ببینند. تلاش کودکان در زمان آشپزی باعث می‌شود از ماهیت غذا قدردانی کنند. آشپزی در نهایت یک مهارت زندگی است که باید با سرگرمی همراه باشد تا کودکان را به خود جذب کند. 

لاین bank street (بانک لگو و سازه هاو پازل) در این کلاس کودکان با استفاده از ابزار های مختلف و بازی های مونته سوری به آموزش با بازی میپزدازند و از طریق سازه و ساختنی ها بخش هوش ریاضی مغزشان فعال تر میشود بچه‌ها معمولاً با اسباب‌بازی‌ها و وسایلی بازی می‌کنند که جای زیادی برای تخیل آنها باقی می‌گذارد؛ مثلاً با لگوها، چفتوها٫سازه ها، پازل ها و ... آنها می‌توانند انتخاب کنند که با چه چیزی بازی کنند و می‌توانند به تنهایی و به صورت گروهی کار کنند. این کار به آنها کمک می‌کند تا به روش خودشان و با سرعت خاص خودشان یاد بگیرند.

مونته سوری و تفکرات انسان گرا

روش مونته‌سوری، که توسط ماریا مونته‌سوری در اوایل قرن بیستم توسعه یافت، بر پایه احترام به استقلال کودک و ارزش‌گذاری بر فرآیند یادگیری طبیعی او می‌باشد. این روش تعلیمی با ایجاد یک محیط آماده و منظم که در آن وسایل و فعالیت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به طور طبیعی مهارت‌های فردی کودک را توسعه دهند، کودکان را تشویق به خودآموزی و کشف خودمختار می‌کند. در این محیط، کودکان به انجام فعالیت‌هایی دست می‌زنند که نه تنها دانش و مهارت‌های علمی آن‌ها را ارتقاء می‌بخشد، بلکه به تقویت اعتماد به نفس و توانایی حل مسئله نیز کمک می‌کند.

تفکرات انسان‌گرا، که بر پذیرش و احترام به فردیت هر کودک تاکید دارند، نیز تأثیر عمیقی بر تربیت کودکان گذاشته‌اند. این نگرش به آموزش، کودکان را به عنوان افرادی منحصر به فرد می‌بیند که هر کدام نیازها، علایق و روند رشد خاص خود را دارند. انسان‌گرایی در آموزش به معنای توجه به تمام جنبه‌های وجودی کودک شامل عاطفی، اجتماعی، فیزیکی و روحی است و بر این باور است که آموزش باید به تقویت همه این جنبه‌ها بپردازد تا کودک به طور کامل رشد کند.

ترکیب روش مونته‌سوری و اصول انسان‌گرایی در آموزش کودکان می‌تواند محیطی یادگیری ایجاد کند که در آن کودکان به طور فعال در فرآیند یادگیری خود شرکت کرده و به کشف پتانسیل‌های خود بپردازند. در این روش، تاکید بر خودرهبری، انتخاب و استقلال کودک، به او کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای فهم بهتر دنیا و ارتباط مؤثر با دیگران را توسعه دهد. نهایتاً، این رویکردها به کودکان امکان می‌دهند تا نه تنها در محیط‌های آموزشی بلکه در تمام جنبه‌های زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق و مستقل ظاهر شوند.

نام مدیر
محبوبه کتابچی
گروه سنی
۱ تا ۷ سال
ساعت کاری
۷ تا ۱۸

افزودن دیدگاه جدید