کودکستان موفق در سهروردی

کودکستان موفق در سهروردی

آموزش اصولی در سنین کودکی، یکی از مراحل مهم در زندگی است تا کودکان، رشد و توسعه‌ مطلوبی را تجربه کنند. حضور در مهد کودک و مدرسه استاندارد میتواند سنگ بنای شاخصی در تعیین اهداف، ارزش‌ها و سیاست‌های آموزشی مرتبط باشد.

مهدکودک، نخستین سفر آموزشی کودکان است تا در این محیط، فرصت فراگیری مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف را بیابند. آموزش به شکل بازی و اکتشاف، یادگیری اجتماعی را نیز ترویج می دهد.

خیابان سهروردی شمالی. روبروی خیابان خرمشهر (آپادانا). پلاک ۳۶۱
نام مدیر:
مژگان رضازاده
ساعت کاری
از نوپا تا دبستان
معرفی مهدکودک / موسسه

آموزش اصولی در سنین کودکی، یکی از مراحل مهم در زندگی است تا کودکان، رشد و توسعه‌ مطلوبی را تجربه کنند. حضور در مهد کودک و مدرسه استاندارد میتواند سنگ بنای شاخصی در تعیین اهداف، ارزش‌ها و سیاست‌های آموزشی مرتبط باشد.

مهدکودک، نخستین سفر آموزشی کودکان است تا در این محیط، فرصت فراگیری مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف را بیابند. آموزش به شکل بازی و اکتشاف، یادگیری اجتماعی را نیز ترویج می دهد.

زمانی میتوان نسبت به دستیابی چنین اهدافی اطمینان داشت که مراکز منتخب، محیطی ایمن، حمایت‌کننده و پذیرای کودکان داشته باشند. مدرسه موفق، مدرسه ای با ( م محبت  و وفاق  ف فكر  ق قلم ) برای ساختن دنیای فردا است که احترام به هر فرد، توجه به نیازهای منحصربه‌فرد هر کودک و توجه به توسعه‌ فردی و اجتماعی را به عنوان اصول اصلی مدنظر قرار داده است.

مجموعه ی موفق از سال۱۳۸۹ تا کنون با  تأکید بر همکاری بین مربیان و والدین توانسته پشتیبانی از رشد سالم کودکان را داشته باشد و زمینه شکوفایی استعداد را ممکن کند بی جهت نیست که پرورش و توسعه‌ کودکان فراهم می شود.

انتخاب مهدکودک از این جهت اهمیت دارد که میتوانند مهارت‌ها و دانش لازم برای ورود به مراحل بعدی زندگی را به دست آورند. والدین نیز موظف هستند که بهترین حمایت و محیط آموزشی را برای رشد سالم و شادابی کودکان فراهم کنند.

این مجموعه مدتهاست در لیست مدارس و مهدکودک های برتر در مناطق۱ ،۳، ۷و۸ قرار دارد. دو بخش کودکستان(گروه سنی ۲ تا ۶ ساله ها) و ابتدایی (دوره ی اول و دوم) پذیرای فرزندان دلبندتان هستند.

دوبله انیمیشن: تماشا انیمیشن‌ها در مهد کودک به عنوان فعالیتی مفرح، تأثیرات بسیار مفیدی را به همراه داشته است. کودکان فرصت شناخت دنیای جدیدی از رنگ‌ها، شخصیت‌ها و داستان‌های مختلف کسب میکنند بی جهت نیست  که اثرات مثبت زیادی بر رشد و توسعه، مورد انتظار است.

تقویت مهارت‌های زبانی کودکان از چشمگیرترین مزایا است. افزایش دایره لغات و توانایی بیان شدن کودکان را نیز نباید از قلم انداخت.

جالب آنکه درک بهتری نسبت به مفاهیم اجتماعی با تماشای انیمیشن‌ها مانند تعامل با دیگران، مهارت‌های همکاری و حل مسائل اجتماعی بدست می آید. بهبود توانایی تمرکز و توجه با تماشای داستان‌ها و شخصیت‌های مختلف نیز امری بدیهی است.

انیمیشن‌ها تنها سرگرمی نیستند بلکه می‌توانند در نهادینه کردن ارزش‌هایی مانند دوستی، همدلی، صداقت و احترام به کودکان نیز تاثیرگذار باشند. نباید پرورش نبوغ و خلاقیت را از قلم انداخت.

کلاس زبان انگلیسی: حضور کودکان در کلاس زبان انگلیسی در مهد کودک می‌تواند مزایا چشمگیری بر رشد و توسعه کودکان به همراه داشته باشد. مطمئنا فضای آموزشی خاصی را می طلبد بنابراین روش‌های تفریحی و بازی‌های تعاملی، به نهادینه کردن آموزش زبان به کودکان، کمک میکند. 

کودکان میتوانند شناخت بهتری از واژگان، اصطلاحات و ساختارهای زبانی کسب کنند بنابراین ارتقا مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن، امری بدیهی است.

آموزش زبان انگلیسی، تنها یک مهارت کلیدی نیست بلکه فرصتی ارزنده است تا با فرهنگ و تفکرات دیگر کشورها آشنا شوند. مطمئنا ارتقای افق دانشی و توسعه تفکرات فرهنگی کودکان را نیز به دنبال دارد.

این ابزار ارتباطی جهانی فرصت آموختن را فراهم میکند تا ارتباطات بین فردی کودکان نیز تقویت شود.

آموزش زبان انگلیسی در سنین پیش‌دبستانی در واقع پله نخست بوده که با عبور از موانع تسهیل فرآیند یادگیری زبان در مراحل بعدی تحصیلی را نیز به دنبال دارد البته نباید اثرات مثبت در ارتقا عملکرد تحصیلی را از قلم انداخت.

بهبود حافظه، توجه، تفکر انتقادی و مهارت‌های مشکل‌حلی کودکان را نیز نباید از قلم انداخت. 

کلاس مهارت‌های زندگی: کودکان با حضور در محیط مهدکودک، این شانس را دارند تا مهارت‌های کاربردی در مسیر زندگی را کسب کنند.

آموزش مهارت‌های ارتباطی، همکاری، تعامل با دیگران، به اشتراک گذاری و حل مسائل اجتماعی، برای کودکان نهادینه میشود تا برای زندگی اجتماعی آماده شوند.

کودکان قادر خواهند بود تا در ارتباط با دیگران موثرتر عمل کرده و توانایی حل مسئله را کسب کنند.

کودک در کسب مهارت هایی مانند تنظیم هیجان، مدیریت استرس، تشخیص و حل مسائل و مقابله با فشارهای روزمره، موفقیت هایی کسب میکنند.

نباید به کسب نتیجه در تفکر خلاقانه، تسریع در حل مسائل، تحلیل و درک مسائل مختلف و به کارگیری استراتژی‌های منطقی در حل مشکلات را از قلم انداخت که با حضور در این کلاس ها امری بدیهی است.

زندگی اجتماعی با کسب چنین مهارت هایی راحتر خواهد بود و کودکان قادرند که در مواقع مختلف بهترین تصمیمات را بگیرند.

زندگی روزمره نیازمند کسب توانمدی و آموزش مهارت‌های مرتبط با بهداشت، بهره‌وری شخصی، مدیریت زمان و مسئولیت‌پذیری است تا کودکان تجربه زندگی مستقل و موثر داشته باشند.

کاربرد بازی‌ها، فعالیت‌های گروهی، مشارکت در پروژه‌ها و مهارت‌های آموزشی مناسب برای سن کودکان از پیشنیازها در تفهیم اهداف چنین کلاس‌هایی موثر است.

خانواده ها نیز به پیشرفت اجتماعی، احساس تعلق، افزایش اعتماد به نفس و رشد شخصیتی کودکان در این قبیل فعالیت ها اشاره دارند.

کلاس یوگا: تضمین ارتقای سلامت جسمی و روانی برای کودکان در مهد کودک با حضور در کلاس یوگا، بدیهی است.

این فرصت بسیار مفید به هماهنگی بدنی، تقویت عضلات، افزایش انعطاف‌پذیری و تسلط بر تن خود کمک میکند‌. بهره‌گیری از تکنیک‌ها و تمرینات یوگا، سبب شده استقبال از این کلاس‌ها با حضور گرم کودکان، اتفاق افتد تا تقویت را شاهد باشند.

زمانی یوگا برای کودکان اثربخش است که به شکل بازی‌ها و فعالیت‌های خلاقانه باشد تا از محیطی شاد لذت ببرند. مطمئنا، همکاری کودکان برای شناخت بهتر بدن خود و تسلط بر احساساتشان نیز بدیهی است.

جالب آنکه کاهش استرس با حضور در این کلاس‌ها نیز بدیهی است که به دلیل تسلط بر تنفس عمیق و تمرکز بر روی حالت حاضر بوده و رفته رفته از اضطراب کاسته میشود.

حضور در این کلاس‌ها بهبود  تمرکز و توجه به دنبال دارد که با کمک تمرینات تنفسی و آسایش ذهنی رخ میدهد.

رفته رفته رمزگشایی از احساسات و مدیریت آنها با آموزش تکنیک‌های آرامش و مدیریت احساسات، بدیهی است.

نباید افزایش اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری فیزیکی و ذهنی کودکان را از قلم انداخت. 

نام مدیر
مژگان رضازاده
ساعت کاری
از نوپا تا دبستان

افزودن دیدگاه جدید