مهدکودک، کودکستان موفق در قلهک

مهدکودک، کودکستان موفق در قلهک

در این صفحه می توانید اطلاعات کاملی از مهدکودک موفق در قلهک را مشاهده می کنید.

نرسیده به دوراهی قلهک، خیابان مسعود، خیابان مطهری، کوچه مهر، پلاک ۶
نام مدیر:
پانیذ خانه دانی
گروه سنی:
۲ تا ۶ سال
ساعت کاری
۷ صبح تا ۵ عصر
معرفی مهدکودک / موسسه

مهدکودک، کودکستان موفق در قلهک با سرلوحه قرار دادن احترام به حقوق کودک و همکاری با مشاور تمام وقت و مربیان متخصص فضایی غنی را فراهم آورده تا کودکان بتوانند تمام آموزه های خود را در بستر زندگی و تجربه فرا گیرند.حق انتخاب کودکان در واحد قلهک محترم شمرده میشود و اجبار در فعالیت ها و برنامه ها وجود ندارد ، اما از آنجایی که در تمام فعالیت ها و برنامه های مهد هدفی اعم از آموزشی، توانمندی فردی، اجتماعی،رشدی،شناختی و ... وجود دارد در صورت انتخاب کودک در عدم مشارکت در آن فعالیت ،آن فعالیت بخصوص در قالبی متفاوت تکرار میشود.

این واحد در بهمن ماه ۱۴۰۱ با مدیریت خانم پانیذ خانه دانی ،کارشناس ارشد روانشناسی،در فضایی ۴۵۰ متری با حیاط روباز ۳۰۰ متری که در قسمت پشتی مهد به صورت محصور و امن واقع شده ، دارای ۸ کلاس ،آشپزخانه ،سالن غذا خوری، سرویس بهداشتی مخصوص کودکان شروع بکار کرد. هدف این مجموعه پرورش کودکانی شاد، توانمند وآگاه است که احساسات خود را میشناسند و بر اساس آن نیاز های خود را فراهم میکنند ، توانمند هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند ، با همسن و سالان خود مشارکت میکنند و همدلی را می آموزند.

هدف های آموزشی در واحد قلهک در ابتدای هر ماه با نشستی که همراه با مدیریت ، مشاور و مربیان تخصصی است، تبیین میشوند و در انتهای هر ماه گزارش فردی کیفی هر کودک، که توسط مشاور مجموعه، مربی اصلی و مربیان تخصصی تهیه شده اند خدمت خانواده ارائه میشود.

جذب کودکان در واحد قلهک به صورت کاملا منعطف میباشد و برای هر کودک با تناسب به خلقیات و علایق و شرایط کودک برنامه ایی متفاوت برای جذب اجرا میشود .شرح کلی برای دوره جذب به این صورت است که مادر و فرزند به صورت اجمالی از محیط مهد بازدید میکنند ،همچنین مادر با توجه به خلقیات و شرایط کودک روزهای ابتدایی را در مهد میماند و از غذای مهد نیز امتحان میکند ، کودک نیز با همراهی مشاور مهد، دوره جذبی که مخصوص خود کودک طراحی شده است را طی میکند.

 برنامه مهد به صورتی تهیه شده است که در طول هفته روزهای به خصوصی به جشن های کوچک و بزرگ اختصاص داده شده است . این جشن ها شامل جشن های مخصوص کودکان،جشن های تولد،برگزاری نمایش های آیینی،جشن های فارغ التحصیلی کودکان ،و.... میباشد.

علاوه بر آموزش های مخصوص هر گروه سنی که شامل مهارت های فردی،مهارت های اجتماعی،مفاهیم علوم، مفاهیم ریاضی و... میباشد ، ماهانه پروژه هایی نیز انتخاب میشوند تا کودکان با آن موضوع به خصوص بر اساس توانمندی های گروه سنی خود آشنا شوند.

صبحانه، دو میان وعده و نهار بر روی پکیج ثبت نامی مهد میباشد و کلاس های زبان، ریتم و موسیقی، یوگا، مولتی اسپرت،نمایش خلاق،باله،اسکیت و... از کلاس های فوق برنامه این واحد میباشند، که هم روی پکیج این کلاس ها بر اساس هر گروه سنی وجود دارند و هم به صورت کلاس مافوق برنامه مهد و به صورت تخصصی قابل ثبت نام میباشند. آموزش زبان انگلیسی در واحد قلهک همه روزه انجام میشود و به صورت مکالمه محور در قالب بازی، شعر و فعالیت ها برگزار میشود.

پذیرش کودکان در واحد قلهک از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۶ میباشد و در صورت تقاضای خانواده تا ساعت ۱۷ نگهداری از فرزندان دلبنتدتان انجام میشود.

در واحد قلهک ساعت خواب و تماشای کارتون در برنامه وجود ندارد اما یک اتاق استراحت تعبیه شده است که شامل تعدادی تخت خواب کودکان است . کودک در صورت درخواست والدین و یا در صورت احساس نیاز، از این اتاق با همراهی کمک مربی و استفاده از روتختی و روبالشتی مخصوص خود، که والدین در مهد گذاشته اند استفاده میکند.

کودکان در واحد قلهک به صورت روتین دست های خود را قبل از هر وعده غذایی شسشتشو میکنند ، کلاس ها ، محیط داخلی مهد ، آشپزخانه و سالن غذایی به صورت روزانه نظافت میشوند و سرویس های بهداشتی نیز ۲ یا ۳ بار در روز شستشو و ضدعفونی میشوند. وسایل مهد مانند اسباب بازی ها ، تاتامی ها و... به صورت هفتگی شسشتشو و ضدعفونی میشوند.

در صورتی که یک کودک در مهد نشانه هایی از بیماری را داشته باشد تا زمان رسیدن والدین خود، از کودکان دیگر به همراه کمک مربی جدا میشود .

کلاس های واحد قلهک بزرگ هستند و ظرفیت ۱۵ الی ۲۰ نوآموز را دارند ، اما با توجه به سیاست های کلی واحد قلهک مبنی بر شناخت فردی هر کودک و شناسایی نیاز های کودکان، هر کلاس نهایتا ۱۰ نوآموز بیشتر نخواهد داشت.

واحد قلهک فقط در تعطیلات رسمی که در تقویم هستند تعطیل خواهد بود و در تعطیلات روزانه مانند آلودگی هوا،گرما، سرما و ... که توسط دولت اعلام میشوند،ت عطیل نخواهد بود.

کودکان براساس نیازهای خود احساسات متفاوتی را تجربه میکنند و همین موضوع عامل بروز رفتارهای متفاوت در کودکان است.ما در واحد قلهک با شناخت نیازها و احساسات کودکان، رفتار های آنها اعم از ناآرامی،نافرمانی و... میشناسیم و با تامین نیاز آنها سعی در بهبود رفتار آنها میکنیم.

کودکان در ساعت خروج خود از مهد، فقط به پدر و مادر خود که مدیر داخلی مهد با آنها آشنا است، تحویل داده میشوند .

در صورتی که شخصی غیر از پدر و مادر درخواست تحویل گرفتن کودک را داشته باشد، فقط با شرایطی که در ادامه ذکر میشود انجام میشود: 

آن فرد حتما از قبل توسط پدر و یا مادر به صورت حضوری به مهد معرفی شود.

پدر و یا مادر در آن روز بخصوص با مهد تماس بگیرند و اعلام کنند که در آن روز فرد آشنا شده به مهد، کودک را تحویل میگیرد. 

نام مدیر
پانیذ خانه دانی
گروه سنی
۲ تا ۶ سال
ساعت کاری
۷ صبح تا ۵ عصر

افزودن دیدگاه جدید