مهدکودک آسمان در سعادت آباد

مهدکودک آسمان در سعادت آباد

در این صفحه می توانید اطلاعات کاملی از مهدکودک آسمان در سعادت آباد را مشاهده نمائید.

سعادت آباد، میدان کتاب، خیابان آسمان، آسمان ۶ غربی (داخل کوچه)
نام مدیر:
تارا رضایی
گروه سنی:
۲ تا ۶ سال
ساعت کاری
۷ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر
معرفی مهدکودک / موسسه

مهدکودک آسمان دارای سه طبقه جداگانه است، که به صورت کامل در ادامه توضیح داده خواهند شد. طبقه اول شامل یک سالن بازی مسقف با امکانات و وسایل بازی ایمن و دفتر مدیریت است. طبقه دوم شامل چهار کلاس آموزشی برای گروه سنی پیش دبستان و پیش یک، یک کلاس زبان انگلیسی و سه سرویس بهداشتی کودکان است. طبقه سوم شامل دو کلاس جداگانه برای گروه سنی نوپا و نوباوه، یک کلاس آزاد برای انجام فعالیت‌های آمادگی جسمانی، یک سالن نهارخوری و آشپزخانه، دو سرویس بهداشتی و یک اتاق تعویض برای کودکان نوپا می‌باشد.

در مهدکودک آسمان، زبان انگلیسی به صورت روزانه تدریس می‌شود و از روش TPR ‪(Total Physical Response)‬ استفاده می‌شود. این روش با ارتباط دادن زبان با حرکات، باعث می‌شود که زبان به صورت عمیق در خاطره کودکان باقی بماند. درس‌های زبان انگلیسی شامل کتاب‌های First Friends، فلش کارت، اشعار انگلیسی، داستان‌ها، آموزش تخصصی آواها برای تشخیص حروف (Phonics Program)، انگلیسی روزمره از طریق بازی، آموزش ارزش‌های اجتماعی (Social Value) و توسعه مهارت‌های تفکر خلاق (Critical Thinking) می‌باشد.

ثبت نام در مهدکودک آسمان به صورت حضوری با حضور والدین و کودک انجام می‌شود. یک دوره یک هفته‌ای برگزار می‌شود که شامل ارزیابی متقابل بین مهدکودک و خانواده است. بر اساس بررسی و استانداردهای مهدکودک و با توجه به ظرفیت پذیرش و تایید روانشناس، کودکان در این دوره برای پذیرش بررسی می‌شوند. زمان لازم برای ایجاد حس اعتماد و پذیرش محیط جدید برای هر کودک بر اساس تیپ شخصیتی، میزان وابستگی به مادر و گروه سنی که قرار می‌گیرد، متفاوت است. هدف از جذب کودکان ایجاد حس اعتماد و آرامش در محیط جدید برای آنها است.

زمان حضور کودکان در مهدکودک به صورت انعطاف‌پذیر است. مهد از ساعت ۷:۳۰ صبح باز می‌باشد و پذیرش کودکان تا آن زمان صورت می‌گیرد. مربیان نیز از ساعت ۸ صبح حاضر می‌شوند و برنامه صبحگاهی و صبحانه تا ساعت ۹ ادامه می‌یابد. آموزش گروه پیش دبستانی از ساعت ۹ آغاز می‌شود و درباره زمان حضور کودک در کلاس هیچ محدودیتی وجود ندارد. کودک پس از ورود به کلاس، در برنامه‌های آموزشی شرکت می‌کند. اهمیت تغذیه و صبحانه برای مهدکودک برجسته است؛ بنابراین، صبحانه قبل از ساعت ۱۱ صبح سرو می‌شود و پس از حضور در کلاس، در برنامه‌های آموزشی شرکت می‌کند.

ارسال گزارش و فعالیت‌های روزانه: گزارش و فیلم برنامه‌های انجام شده در مهدکودک روزانه از طریق کانال واتساپ ارسال می‌شود.

انتظار از والدین: با توجه به اینکه اکثر کودکان در حال حاضر فرزند تک می‌باشند و والدین عزیز از دیدگاه خود به مسائل نگاه می‌کنند، انتظار ما از اولیای دانش‌آموزان همکاری با تیم مهدکودک است تا بتوانیم خدمات مناسبی را به آن‌ها ارائه دهیم.

دسته‌بندی کودکان در کلاس: همه کودکان بر اساس گروه سنی خود و با توجه به متراژ کلاس‌ها و تعداد استاندارد مجاز در کلاس حضور دارند.

تعداد مربیان و کمک‌های مربی: در هر کلاس مهدکودک، یک مربی آموزش ثابت حضور دارد. همچنین، تعداد کمک مربیان بر اساس تعداد کودکان در گروه‌های پیش‌دبستان و پیش‌یک حضور دارند. این کمک‌ها به منظور همیاری مربی و همراهی کودکان در استفاده از سرویس بهداشتی، گروه نوپا و نوباوه ارائه می‌شود. همچنین، یک مربی ثابت و یک همیار برای نگهداری و تعویض کودکان در نظر گرفته می‌شود.

برنامه غذایی و روش تهیه: صبحانه و ناهار گرم به صورت روزانه توسط آشپز در مهدکودک طبخ می‌شود. برنامه غذایی هفتگی در پایان هر هفته در کانال مهدکودک اعلام می‌شود. اولیا‌ها امکان تست روزانه غذا را دارند و عکس ناهار روزانه نیز از طریق کانال ارسال می‌شود.

برنامه و روش‌های آموزشی: برنامه آموزشی بر اساس متد های روز روانشناسی توسط مدیر آموزش و با توجه به گروه سنی و توانایی های رشدی کودکان تدوین می‌شود. در این برنامه، نقاط ضعف و قوت کلیت کودکان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هفتگی به صورت منظم ارائه می‌شود. در پایان دوره آموزشی، کودکان تحت ارزیابی آموزشی قرار می‌گیرند.

کلاس‌های آموزشی و فوق برنامه‌های مهد: در مهدکودک، آموزش فارسی و انگلیسی به صورت روزانه ارائه می‌شود. همچنین، کلاس فوق برنامه آمادگی جسمانی به صورت فعالیت‌های حرکتی و جسمانی دو روز در هفته برگزار می‌شود. در صورت تمایل و استعدادیابی کودک، آموزش موسیقی تخصصی نیز ارائه می‌شود. همچنین، هر هفته یکبار عمو موسیقی بازدید می‌کند و موسیقی و آوازهای واحد کار را اجرا می‌کند. در پایان هفته‌ها و در جشنواره‌ها و جشن‌های پایانی نیز برنامه‌های خاصی برگزار می‌شود.

اهداف تاسیس مهدکودک به این صورت می باشد که یک روش نوین آموزش اصولی برای کودکان فراهم کند و به همراهی اولیا در شناخت دوران رشدی فرزندان و پیشبرد سبک‌های فرزندپروری مطابق با استانداردهای روانشناسی روز بپردازد.

در انتخاب و گزینش پرسنل، مهدکودک آسمان بر اساس سوابق کاری و استعلام حسن انجام کار، تحصیلات مرتبط با آموزش و پایبندی به چهارچوب‌های اخلاقی و رفتاری، و اصول مهدکودک، پرسنل خود را انتخاب می‌کند.

همچنین، جلسات هفتگی و ماهانه با مربیان برگزار می‌شود تا درباره نحوه عملکرد و ارزیابی آموزشی بحث و تبادل نظر شود.

به طور کلی، هدف ما در مهدکودک آسمان این است که همراه یکدیگر باشیم و برای کودکان، راهی روشن و مسیری هموار را فراهم کنیم.

 

در این قسمت ما مصاحبه ای با مدیریت مهدکودک آسمان ترتیب دادیم که در این قسمت می توانید پرسش و پاسخ های آن را مطالعه کنید.

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟  اسباب بازی ها برای گروه سنی متناسب با دوره رشدی توانایی های فردی طبقه بندی شده در کلاس موجود می باشد . گروه پیش دبستان فعالیت های ذهنی و پرورش خلاقیت و انجام فعالیت های مهارتی در برنامه هفتگی انجام می شود . 

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟  مهد کودک آسمان در سال ۹۸ با مجموع ظرفیت تعداد ۱۳ نوپا و ۸۳ نفر نوباوه و ۱۸ نفر گروه پیش دبستان تاسیس گردید. 

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟ شرایط اولیه پذیرش مهد کودک به مدت یک هفته دوره ارزیابی توسط تیم مهد کودک و روان شناس مجموعه صورت می گیرد در صورت تایید متقابل مجموعه و خانواده ثبت نام قطعی انجام می گردد. 

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟ مهد کودک از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح الی ۱۶ عصر فعال می باشد. از ساعت ۱۶ تا ۱۶:۳۰ در روزهایی که اولیا اطلاع رسانی فرمایند کودک مهمان مهد می باشد و مابقی ساعت طبق توافق هزینه دریافت می گردد. 

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟ تعطیلات مهدکودک طبق تعطیلات رسمی تقویم می باشد . در ایامی که ارگان های رسمی اعلام تعطیلی کنند (آلودگی هوا برف کرونا ...) به صورت شیفت فعال هستیم و در خصوص تعطیلی از روز قبل اطلاع رسانی می شود . 

دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟ شرایط پذیرش و تحویل کودکان با توجه به درخواست والدین قابل هماهنگی می باشد .

شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟ به صورت ماهانه دریافت می گردد و خانواده های که ۲ فرزندی می باشند تخفیف در نظر گرفته می شود. 

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟ والدین بعد از ثبت نام قطعی در مهد کودک عضو کانال واتس اپ مجموعه می شوند و گزارشات آموزشی و فعالیت های روزانه در پایان روز به صورت فیلم و متن گزارش ارسال می گردد و تمامی اطلاع رسانی از طریق گروه واتس آپ انجام می گردد. 

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟ جلسه با مربیان با حضور مدیر آموزشی و مدیریت مجموعه به صورت ماهانه برگزار می گردد ارتباط اولیا با مربیان به صورت حضوری و با هماهنگی در زمان های مورد نظر انجام می شود . ( اولیا می توانند در طی روز با مهدکودک و آگاه کردن مهدکودک از طریق تماس تلفنی و حضوری در ارتباط باشند)

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟ همکاری متقابل با مهدکودک و آگاه کردن مهدکودک از موارد خاص در مورد کودک 

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟ دوره اولیه ثبت نام کودک به مدت یک هفته می باشد و بستگی به رفتار و تیپ شخصیتی کودک و همراهی مادر با مجموعه دارد 

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟ کودکان طبق سن تقویمی گروهبندی می شوند ظرفیت پذیرش تعداد کودکان طبق استاندارد  با توجه به متراژ کلاس می باشد . هر کلاس یک مربی ثابت آموزشی همراه با کمک مربی گروهی می باشد. 

آیا کارکنان مهدکودک دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟ تمامی پرسنل دوره مقدماتی کمک های اولیه و مدیریت دوره امداد و هلال احمر را گذرانده اند . 

فعالیت و مهارتهای اجتماعی

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟ تمامی ابزار و وسایل بازی طبق دوره رشد و توانایی بدنی کودکان به صورت طبقه بندی شده در کلاس وجود دارد گروه پیش دبستان بازی های فکری و پرورش خلاقیت همراه با تقویت مهارت های خودیاری و فردی گروه نوباوه و نوپا وسایل و ابزارهای ایمن شده با توجه به من در طبقه ایی مجزا قرار دارد . 

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟ تمام فضای مهدکودک در طی روز شست و شو و ضد عفونی کی شود و در پایان هفته تمامی وسایل قابل شستشو می شود. 

آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟ ۲ سالن مجزا ( ۱ سالن بازی در طبقه همکف و ۱ اتاق بازی در طبقه سوم ) را رعایت تمام استاندارد ها و ایمن سازی شده موجود می باشد . 

آیا تجهیزات مهدکودک، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟ ابزارهای موجود وسایل آموزشی به صورت تفکیک شده براساس دوره سن و رشد مهدکودک و کلاس موجود است . 

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟ سطح کف و پله ها با تاتامی و نرده ها با حفاظ پوشانده شده است شوفاز و کلید پریز دارای محافظ می باشد . کودکان به راحتی می توانند در مجموعه فعالیت فیزیکی داشته باشند 

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟ به صورت میز گرد برای تقویت مهارت های ارتباطی و کلامی و تقویت اعتماد به نفس برای کودکان در نظر گرفته می شود . ( کودکان می توانند روزهای چهارشنبه همراه خود کتاب بیاورند و برای دوستان قصه گویی کنند مربی قصه گویی دارند و با توجه به قصه تصویرسازی ذهنی و نقاشی انجام می دهند. )

فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟ آموزش ها به صورت برنامه آموزشی هفتگی ( با توجه به ارزیابی هفته کودکان و شناخت نقاط ضعف و قوت کودکان فعالیت های هدفمند و تقویتی طراحی می شود ) آموزش ها به صورت مسستقیم کتاب و کاربرگ و به صورت غیر مستقیم بازی های هدفمند انجام می شود . 

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟ فضای حیاط محیطی ایمن و قابل استفاده برای انجام فعابت های حرکتی و جسمانی می باشد ورزش های صبحگاهی و پیاده روی همراه با موزیک انجام می شود . 

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟ کودکان واکنش و رفتار متفاوتی در بروز برون احساسات خود دارند و شناخت علت اصلی ناآرانی کمک بسیاری در هماهی کودک برای آرام شدن می کند که تمامی مربیان با توجه به آموزش های روان شناسی می توانند در کنار کودک حضور داشته باشند . 

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟ کارت واکسن و گواهی سلامت کودکان جزو مدارک اصلی برای ثبت نام کودک می باشد . 

بیماری پذیرش کودکان با کوچکترین علائم بیماری در مهد ممنوع می باشد و تمامی کودکان که به علت بیماری غیبت داشتند بعد از پایان دوره نقاهت با گواهی پزشک مبنی بر بلامانع بودن حضور پذیرفته می شود . 

اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟ پذیرش دارد به صورت درخواست والدین امکان پذیر نیست و فقط با گواهی پزشک و برای دوره بازه کوتاه توسط مدیر داخلی در دفتر مجموعه به کودک داده می شود . دارو داخل مهد نگهداری نمی شود . اولیا تحویل دفتر می دهد و موقع رفتن کودک تحویل داده می شود . 

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟ کودک همراه کمک مربی (گروه نوپا  نوباوه) قبل اط مصرف میان وعده ناهار دستها را می شویند گروه پیش دبستان آموزش های خود مهارتی و فردی را در زمان حضور مهد می بینند. 

حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟ پذیرش فرد غریبه بدون دلیل حضور صورت نمیگیرد تمام مجموعه فضای داخل و بیرون مهد مجهز به دوربین مدار بسته می باشد. 

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند. تحویل کودک به والدین و اسامی کسانیکه اولیا داخل فرم ثبت نام ذکر کنند همراه با ارائه کارت شناسایی انجام می شود . 

آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهدکودک در نظر گرفته شده است؟ در هر طبقه و هر کلاس سیستم گرمایش (شوفاز) سرما (کولر) به صورت مجزا قرار دارد . 

آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟ ۲ طبقه مهد کودک هر دو مجهز به سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و روشویی بازسازی شده متناسب با قد کودکان ساخته شده است . مایع دستشویی و دستمال در هر سرویس بهداشتی وجود دارد. 

آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟ آموزش بهداشت فردی و انجام نظافت فردی به کودکان داده می شود کودکان بزرگتر با همراهی بهداشت یار مجموعه همراهی می شوند کودکان نوپا و نوباوه کاملا توسط کمک بهداشت صورت می گیرد. 

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟ نور جزو قوانین و استاندارد سازی فضای مهدکودک تمامی کلاس ها پنجه و نور طبیعی دارند ، هواکش و فضای بیرونی در هر کلاس می باشد . 

آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟ صبحانه و ناهار گرم به صورت روزانه توسط آشپز در مهدکودک طبخ می شود. ( مواد غذایی به صورت تازه و هفتگی تهیه می گردد. ) میان وعده توسط والدین همراه کودک فرستاده می شود . 

آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟ برنامه صبحانه و ناهار آخر هفته در کانال مهدکودک ارسال می گردد ، کودکان که حساسیت و رژیم خاص دارند به مهد اطلاع داده می شود ، کوکانی که بی میل یا کم اشتها باشند با تقویت و تشویق همراهی مربی در کمک کردن برای غذا خوردن ترغیب می شود .

آیا کودکان در مهدکودک بیمه هستند؟ تمامی کادر و کودکان بیمه مهدکودک می باشند . 

آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟ طبقه سوم اتاق آزاد و مجزا برای زمان خواب و استراحت ظهر گاهی کودکان در نظر گرفته شده است ، والدین که تمایل به خواب روزانه دارند وسایل رخت خواب را به مهدکودک تحویل می دهند و کودک می خوابد . 

آیا برنامه خاصی برای کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل هستند، وجود دارد؟ تمامی کودکان در دوره ثبت نام اولیه توسط روانشناس مجموعه ارزیابی می گردد و در صورت تشخیص و تایید موارد خاص روانشناس همراه با اولیا برنامه آموزش و درمان غیر مستقیم را پیش می برند . 

آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟ بله روانشناس به صورت روزانه در جریان ارتباطات کودکان فعالیتهای کلاسی و ارزیابی ک.دکان به صورت هفتگی می باشد . 

آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟ کارگاههای روان شناسی به صورت ماهانه و مشاوره فردی در صورت نیاز از جانب مهد و در صورت درخواست والدین با هماهنگی انجام می شود . 

نام مدیر
تارا رضایی
گروه سنی
۲ تا ۶ سال
ساعت کاری
۷ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر

افزودن دیدگاه جدید