مهدکودک شادآموز در تهرانپارس

مهدکودک شادآموز در تهرانپارس

برخی از والدین زمانی که حتی هنوز فرزندشان متولد نشده است به فکر انتخاب پیش دبستانی هستند تا در حوزه های شناختی، فیزیکی و هیجانی اجتماعی اثرات خوبی را شاهد باشند. اما گروهی فکر می کنند حضور در پیش دبستانی تنها جنبه تفریحی دارد.

بزرگراه رسالت، بین رشید و زرین، جنب رستوران ۱۳۳، پلاک ۲۴۷
نام مدیر:
طاهره خورسندی
معرفی مهدکودک / موسسه

برخی از والدین زمانی که حتی هنوز فرزندشان متولد نشده است به فکر انتخاب پیش دبستانی هستند تا در حوزه های شناختی، فیزیکی و هیجانی اجتماعی اثرات خوبی را شاهد باشند. اما گروهی فکر می کنند حضور در پیش دبستانی تنها جنبه تفریحی دارد.

اگر شما نیز با نزدیک شدن فصل ثبت نام در پیش دبستانی بسیار نگران هستند و با این دغدغه مواجه هستند که آیا حضور در این محیط آموزشی بهتر است یا خیر؟ باید بدانید که پیش دبستانی تنها مکانی برای یادگیری دانش و مهارت نیست بلکه باید آن را یکی از دوره های حیاتی برای رشد عادات و شخصیت کودکان دانست. اگر شرایط به خوبی پیش نرود جبران آن دشوار خواهد بود.

اگر چه بسیاری از عادات را میتوان در خانه نیز پرورش داد اما باید اجازه داد کودک در زندگی جمعی، تجربه سازگاری با محیط و همسالان را داشته باشد. در مراکز استاندارد علاوه بر تاکید بر نظم و انضباط، پرورش استقلال فردی نیز صورت میگیرد تا شاهد آسیب جسمی و روحی نباشیم.

بسیاری از کودکان در ابتدا تمایلی به حضور در پیش دبستانی ندارند و جدایی از محیط خانوادگی آشنا و قرارگیری در مکانی جدید، ناامنی روانی و اضطراب را نیز به وجود می آورد. باید نسبت به وجود استاندارد های آموزشی، تجهیزات و شهریه و سواد معلمان دقت نظر داشته باشید تا بتوان پس از اندک زمانی، شاهد آموزش هدفمند و توسعه مهارت های اساسی نیز بود.

در شادآموز، مهارت‌های شناختی پایه مانند تفکر خلاق و نقاد، مهارت های زبانی، حرکتی و مهارت‌های اجتماعی مانند همدلی به شیوه ای ساده و خلاقانه رشد می کند. پرسنل آموزش دیده، انگیزه یادگیری و رفتار اجتماعی را فراهم می کنند. بی جهت نیست که کودکان برای حضور در مدرسه و حتی ۱۲ سال تحصیل نیز آمادگی لازم را کسب میکنند.

شاد آموز به عنوان یک مجموعه تراز اول همواره انتخاب بسیاری از والدین است که هشت شاخصه مدنظر را نیز برآورده می سازد:

  1. پرسنل به مسیر رشد طبیعی کودکان احترام می گذارند و آگاهی لازم از نیازهای آموزشی این گروه را کسب کرده اند.
  2. همواره از ایده های آموزشی خلاقانه برای مشارکت فعال کودکان استفاده میشود.
  3. اهداف آموزشی مبتنی بر ارتقای رشد همه جانبه کودکان است.
  4. سواد پرسنل آموزشی به نحوی است که به راحتی می‌توان شاهد پیاده سازی آموزش های مختلف بود.
  5. معلمان، رابطه صمیمانه و نزدیکی با کودکان دارند.
  6. امکانات و تجهیزات مدرن برای ارتقای توانمندی کودکان تهیه شده است.
  7. بهداشت و تغذیه به عنوان اولویت های اصلی مطرح هستند.
  8. تضمین امنیت کودکان در کنار بازی و آموزش اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. 

بی جهت نیست که شادآموز، انتخاب بسیاری از والدین است که توانسته فرایند تصمیم گیری را راحت کند تا فرزند خود را در این مرکز فوق پیشرفته ثبت نام کنند.

مزایا حضور در این مجموعه تنها محدود به این موارد نیست. کودکان پنج تا شش ساله می توانند در محیطی دو زبانه از منابع معتبر بین المللی بهره گیرند تا ضمن آشنایی با  حوزه های ریاضی، علوم، جغرافیا، تفکر خلاق و حل مسئله شاهد تقویت زبان انگلیسی نیز باشند.

پرسنل این مجموعه تخصصی، برنامه‌ای مدون برای یادگیری آواشناسی فارسی به صورت تخصصی و همه روزه نیز در نظر گرفته اند بنابراین کودکان درک درستی نسبت به تشخیص آواهای زبان فارسی، کلمات هم آغاز و هم پایان دارند همچنین میتوان شاهد ارتقای مهارت نوشتاری نیز بود.

پرسنل آموزشی نسبت به احساسات، نگرانی ها و ترس های کودکان برای کسب مهارت نوشتن و خواندن نیز آگاه هستند. همواره تمرینات دست ورزی و هماهنگی چشم و دست را در برنامه آموزشی پیگیری می کنند. با توجه به وجود تفاوت های فردی کودکان در استعداد، توانمندی و مهارتهای شناختی، متخصصان شادآموز به ارزیابی کودکان در حوزه‌های مربوطه می‌پردازند تا بتوان مداخله ای به هنگام داشت.

رشد مهارت های هیجانی و اجتماعی به عنوان مهمترین اهداف حضور در دوران پیش دبستانی بیان می شود. ممکن است فرزندتان از رفتن به چنین محیط آموزشی، امتناع ورزد باید دلایل نهفته را واکاوی کرد، پرسنل شادآموز از چنین مسئله‌ای به خوبی آگاه اند و برنامه ای برای ارتقای مهارت های دهگانه زندگی و بهبود دانش اجتماعی کودکان نیز ترتیب داده اند تا اضطراب جدایی کودکان در محیطی امن و با ارتقای مهارت‌های فردی بهبود یابد و حضور در کنار همسالان را بپذیرند و شخصیت اجتماعی خود را بازیابند.

تقویت رشد حرکتی کودکان با حضور در کلاس های ورزشی تخصصی همچون یوگا و ژیمناستیک پیگیری می شود. توجه به شاخه های مختلف هنر مانند نقاشی، نمایش خلاق و کاردستی نیز به عنوان ابزاری برای رشد خلاقیت نیز در برنامه شادآموز صورت گرفته است.

حال بهتر درک می کنید که حضور در محیط آموزشی شاد و خلاقانه می‌تواند کودک را برای سپری کردن دوران ۱۲ساله تحصیل آماده کند بنابراین باید برای انتخاب مرکز آموزشی، حساسیت ویژه ای داشت. پرسنل شادآموز، برنامه ریزی تخصصی و همه جانبی ای را در نظر گرفتند که می‌تواند برای تمامی کودکان تجربه لذت بخشی باشد.

سعی کردیم در این نوشتار، به چند دغدغه والدین اشاره کنیم اما در صورت ابهام نسبت به سوالات دیگر، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما مطرح کنید:

اینستاگرام: shadamooz_preschool

سایت: shadamooz.com

منابع آموزش فارسی پیش دبستانی شادآموز

معرفی کتاب critical thinking پیش دبستانی شادآموز

نام مدیر
طاهره خورسندی

افزودن دیدگاه جدید