پیش دبستانی و مهدکودک دو زبانه مهرآذین در رسالت تهرانپارس

پیش دبستانی و مهدکودک دو زبانه مهرآذین در رسالت تهرانپارس

پیش دبستانی و مهدکودک دو زبانه مهرآذین با مجوز رسمی از سوی بهزیستی استان تهران ،شهر تهران در منطقه چهار تاسیس گردیده است. اگر ساکن این محدوده هستید و به دنبال یافتن بهترین مهد کودک برای دلبند خود هستید از مهد کودک مهر آذین هم دیدن کنید و در صورت تایید امکانات و تجهیزات آنها برای ثبت نام فرزند خود اقدام کنید.

تهرانپارس، اتوبان رسالت، نرسیده به چهارراه تیرانداز، رو به روی چلوکبابی آرش پلاک ۲۰۹
مجوز:
بهزیستی
ساعت کاری
۰۸:۰۰ صبح الی ۱۷:۰۰ غروب
معرفی مهدکودک / موسسه

سن مناسب برای رفتن کودکان به مهدکودک 

والدین همواره این سوال را از کارشناسان و اطرافیان خود می پرسند که در چه سنی فرزندم را به مهد کودک بسپارم؟ در واقع این سوال که سن مناسب کودکان برای شروع مهدکودک چه زمانی است سالهاست که مورد بحث بوده است. به طور سنتی، کودکان مهدکودک را از سن پنج یا شش سالگی شروع می‌کنند، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که شروع زودتر، به طور حتم مفیدتر خواهد بود.

طبق مطالعات اخیر روانشناسان حوزه کودک، کودکانی که در سن چهار سالگی مهد کودک را شروع میکنند، نتایج تحصیلی بهتری نسبت به کودکانی که از پنج سالگی وارد مهد کودک می شوند، دارند. این مطالعه نشان داده است که کودکانی که زودتر و از سنین پایین تر مهد کودک را شروع کرده اند، تا زمانی که به کلاس سوم دبستان میرسند، نمرات امتحانی بالاتری در خواندن و ریاضی نسبت به دیگر دانش آموزان داشته اند.

مطالعه دیگری که در مجله روانشناسی تربیتی منتشر شده است نشان می دهد،کودکانی که مهدکودک را در سنین پایین‌تری شروع کرده‌اند، مهارت‌های اجتماعی بهتری نسبت به هم سن و سالان دیگر خود دارند و احتمال فارغ‌التحصیلی از دبیرستان برای آنها با نمرات بالا بیشتر است.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که شروع زودهنگام آموزش ها در مهد کودک، ممکن است برای همه کودکان مناسب نباشد. برخی از کودکان ممکن است در سن چهار سالگی آمادگی لازم برای حضور در مهدکودک را نداشته باشند. بنابراین ممکن است از نظر تحصیلی و اجتماعی دچار مشکل شوند.

والدین باید قبل از تصمیم گیری در مورد زمان ثبت نام فرزندشان در مهدکودک، نیازها و توانایی های فردی فرزند خود را در نظر بگیرند. در هنگام تصمیم گیری، توجه به کیفیت مهد کودک و برنامه های درسی که در آن برای کودکان ترتیب داده اند نیز بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر این، والدین باید برنامه زمانی مهد کودک  و در دسترس بودن خود را نیز در نظر بگیرند. چرا که با  شروع زود هنگام مهدکودک برای فرزندتان ممکن است به مشارکت بیشتر شما در زمینه حمل و نقل و فعالیت های بعد از مهد کودک نیاز بیشتری باشد.

بنابراین، هیچ پاسخ یکسان و مشخصی برای اینکه سن مناسب برای شروع مهدکودک برای کودکان چه زمانی است، وجود ندارد. والدین باید قبل از تصمیم گیری همه عوامل را به دقت ارزیابی کنند و در صورت عدم اطمینان با مربیان و یا متخصصان اطفال نیز مشورت داشته باشند و سپس تصمیم درست را برای ساختن بهتر آینده کودک خود بگیرند.

آنچه که بیشتر از همه مهم است این است که به کودکان خردسال فرصت داده شود تا در محیطی آموزش ببینند که به بهترین وجه نیازهای آنها را برطرف کنند و در پی آن به رشد و تعالی دست پیدا کنند.

مجوز
بهزیستی
کارکنان
با مدرک کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد
گروه سنی
شیرخوار تا پیش دبستانی
ساعت کاری
۰۸:۰۰ صبح الی ۱۷:۰۰ غروب

افزودن دیدگاه جدید