مرکز پیش دبستانی و مهد سلام کوچولو تهرانپارس اتوبان باقری

مرکز پیش دبستانی و مهد سلام کوچولو تهرانپارس اتوبان باقری

مرکز پیش دبستانی و مهد سلام کوچولو با مجوز رسمی از سوی آموزش و پرورش استان تهران ،شهر تهران در منطقه چهار تاسیس گردیده است. از این موسسه بازدید کنید و سپس نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام کنید.

تهرانپارس، خیابان ۱۸۶ غربی، بین اتوبان باقری و ایزدپناه، پلاک ۱۹
مجوز:
آموزش و پرورش
ساعت کاری
۰۷:۰۰ صبح الی ۱۶:۰۰ غروب
معرفی مهدکودک / موسسه

 

 مربیان مهد کودک چه ویژگی های باید داشته باشند؟

داشتن ویژگی های خاص در امر مربیگری به مربیان کمک خواهد کرد که در اداره و مدیریت کلاس خود موثر تر عمل کنند و همچنین تاثیر گذاری آنها بر آموزش کودکان نیز بسیار بیشتر باشد. 

سه ​​ویژگی ضروری که هر مربی مهد کودک باید داشته باشد، عبارتند از:

  1. صبر و انعطاف پذیری
  2. مهارت های ارتباطی قوی
  3. خلاقیت

 صبر و انعطاف پذیری:  به دلیل سن کم دانش آموزان در مهد کودک، کلاس ها می توانند بسیار دچار هرج و مرج شوند و یا غیرقابل پیش بینی باشند. کودکان خردسال تازه در حال یادگیری هستند و می آموزند که چگونه از قوانین مهد کودک پیروی کنند. بنابراین مهم است که مربیان مهد کودک در برخورد با دانش آموزان خود صبر و انعطاف پذیری بالایی داشته باشند و این به معنای توانایی سازگاری با موقعیت های مختلف و یافتن راه حل های خلاقانه برای مشکلاتی است که در کلاس درس ممکن است ایجاد شود.

به طور مثال اگر دانش آموزی در زمان دایره نشستن مشکل دارد، یک مربی صبور و انعطاف پذیر ممکن است راهبردهای مختلفی بکار بگیرد، مانند اجازه دادن به دانش آموز برای ایستادن یا تهیه اسباب بازی و .. مربی با این شیوه به تمرکز او کمک بزرگی خواهد کرد. با صبوری و انعطاف پذیری بالا، مربی می تواند یک محیط یادگیری مثبت ایجاد کند که در آن محیط همه دانش آموزان احساس حمایت و همچنین ارزشمندی داشته باشند.

مهارت های ارتباطی قوی: ارتباط موثر و قوی برای هر معلم و مربی لازم و ضروری است، از آنجا که مربیان مهد کودک با کودکان خردسالی کار می کنند که هنوز مهارت های زبانی قوی ندارند، بنابراین بسیار مهم است که از مهارت ارتباطی قوی برخوردار باشند. یک مربی خوب مهد کودک باید بتواند به طور واضح و موثر با دانش آموزان خود و همچنین با والدین آنها، همکاران و سایر ذینفعان ارتباط قوی برقرار کند.

مربی می بایست از زبان ساده ای که کودکان خردسال بتوانند آن را درک کنند استفاده کند و یا در صورت لزوم از وسایل کمک بصری مانند تصاویر یا حرکات نیز استفاده کند. بسیار مهم است که مربی فعالانه به آنچه دیگران می گویند گوش فرا دهد. بنابراین با داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی، مربیان می‌توانند روابط مثبتی با خانواده دانش‌آموزان خود ایجاد کنند و یک محیط یادگیری مشارکتی ایجاد کنند که در آن همه احساس کنند به خوبی شنیده می‌شوند.

 خلاقیت: در نهایت، خلاقیت یک ویژگی ضروری برای هر مربی مهد کودک خواهد بود. همه میدانیم که کودکان خردسال از طریق فعالیت‌های مبتنی بر بازی که تخیل آنها را بسیار درگیر می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا دنیای اطراف خود را کشف کنند، به بهترین وجه یاد می‌گیرند. یک مربی خلاق می‌تواند فعالیت‌های سرگرم‌کننده و جذابی را طراحی کند که به دانش‌آموزان خود کمک کند تا مهارت‌های مهمی مثل حل مسئله، تفکر انتقادی و یادگیری اجتماعی،عاطفی را در خود به بهترین شکل توسعه دهند. با خلاق بودن، مربیان می توانند یادگیری را برای دانش آموزان خود سرگرم کننده و هیجان انگیز کنند، و این می تواند کمک کند تا عشق مادام العمر به یادگیری در دانش آموزان ایجاد شود.

مجوز
آموزش و پرورش
کارکنان
با مدرک کاردانی
گروه سنی
شیرخوار تا پیش دبستان
ساعت کاری
۰۷:۰۰ صبح الی ۱۶:۰۰ غروب
مساحت
۵۶۰ متر

افزودن دیدگاه جدید